woensdag, augustus 26

3 days Maastricht

Good afternoon y'all lovely people, zoals ik al eerder had verteld ben ik drie dagen naar Maastricht geweest met mijn vader en broers. We zijn er al meerdere keren geweest en we zijn allemaal gek op de stad. Vandaag laat ik jullie wat foto's zien, heb ik een paar hotspots waar je zeker langs moet gaan en meer! 


 

Note: sorry dat het zo laat online is gekomen, ik was erg druk om me klaar te maken voor school, ik heb nu al huiswerk plus ik was bezig met een DIY die een tijd duurde (soon on the blog!). Maar het verwachte artikel is er nu ein-de-lijk. Enjoy!

Woensdag: We kwamen wat later aan dan verwacht, vanwege iets vervelends wat die ochtend gebeurt was (soon on the blog: hierover meer!) en we waren helaas onze woensdagochtend alweer kwijt. We kwamen aan in het hotel, en het was echt prachtig. Mijn tweelingbroer en ik wisten sowieso pas een paar dagen dat we überhaupt naar Maastricht gingen, en we hadden nog geen idee waar ze zouden verblijven. We verbleven in het hele mooie Novotel (hotel met zwembad ;-) helaas was het heer niet heel warm, dus we zijn stoer elke dag gaan zwemmen in een koud zwembad, brrr. We lunchten bij KFC (so bad good) en vonden het weer heerlijk om terug te zijn in de vertrouwde stad. We liepen 's avonds over een van de grote bruggen, en damn wat een mooi uitzicht, echt panorama worth it.

Donderdag: Toen we wakker werden en gingen ontbijten konden we niet blijer worden. Mini-donuts, mini-muffins, mini chocoladebroodjes, mini-wafels en nog veel meer. We werden helemaal overtroffen door alle lekkernijen. De hele dag hebben we gespendeerd in de stad, helaas was ik blut dus heb ik niet kunnen shoppen, en ik had nog geen cameratas gevonden waardoor ik mijn camera niet mee kon nemen. Ondanks dat heb ik alsnog een hele leuke tijd gehad. We gingen 's avonds naar Valkenburg (dat is een kwartiertje rijden daar vandaan, en daar waren we vorig jaar op vakantie en vroeger ook; de vorige vakantie's gingen we naar Valkenburg en dan steeds een dagje naar Maastricht, er nu voor het eerst omgekeerd.) en hadden heerlijk avondeten gegeten, ook had ik kaarten mee dus hadden we leuk wat kaartspelletjes gespeeld (ik had als eten een kipschnitzel wat echt heerlijk was).


Vrijdag: We werden wakker en hadden meteen al erg veel zin in in het ontbijt. Dit viel uiteindelijk toch een beetje tegen, want we letten iets meer op het eten en toen viel het ons op dat het helemaal niet zo vers was, balen want dat verpeste wel de smaak van alle lekkernijen. Eigenlijk net als de vorige dag, zijn we weer de hele dag zo'n beetje de stad in geweest. Toen kwamen we om drie uur terug en gingen we zwemmen totdat we weer de auto pakten naar Valkenburg om te eten en nog wat rond te lopen (in tegenstelling tot woensdag en donderdag was het toen wel heerlijk weer). 


Zaterdag: En dat was het driedaagse avontuur alweer. We gingen vroeg naar huis zodat mijn broer zijn eerste training van het nieuwe seizoen niet hoefde te missen dus hebben we niets meer gedaan in Maastricht. 


Hotspots:


-De Boekhandel Dominicanen is een boekhandel in een hele oude kerk, het is echt prachtig om te zien en ook onwijs groot. Sowieso een bezoekje waard zelfs als je geen boek wilt kopen, als je wel van plan bent een boek (of meerdere), tijdschrift of wat dan ook te kopen, weet ik zeker dat je daar zult slagen!




-Valkenburg is een stad erg dicht bij Maastricht (zo'n kwartiertje rijden met de auto), vorig jaar een heel wat jaren terug gingen we altijd op vakantie in Valkenburg (we verbleven in het Landal Kasteeldomein de Cauberg, het is aan de dure kant maar je hebt dan ook wel een sauna in het huisje (en een zonnebank maar daar was niemand geïnteresseerd in bij ons thuis, haha) wat echt een onwijs leuke plek is om te verblijven) en dan gingen we altijd een dagje naar Maastricht. Afgelopen jaar hadden we het voor het eerst omgedraaid, en gingen we dus de laatste twee avonden naar Valkenburg. Ik raad jullie echt aan om als je een paar nachten (of langer) ooit verblijft in Maastricht, om zeker en dag of 's avonds om te eten naar Valkenburg te gaan. Het (hoogteverschil) is daar werkelijk prachtig. Ik herinner me nog de prachtige zonsondergang die wij zagen toen we na het eten weer naar Maastricht reden. We zijn toen nog even naar de toren gaan om nog meer te genieten van het mooie uitzicht. (Voor als je er overdag heen gaat, is dit ook heel leuk als je wat geld hebt: kabelbaan en rodelbanen). 



-Voor de frozen yoghurt of noodle lovers, in de Nieuwstraat zit een Frozz | Oodlz ijssalon, dayumm!



 
-Het uitzicht vanaf de bruggen is echt heel mooi om te zien (vooral 's avonds!). Eigenlijk verwacht ik wel dat je er sowieso een keertje overheen loopt, maar was je het niet van plan dan zou ik het toch doen (als je tijd hebt) want het is gewoon heel leuk om te zien. 



-En wat leuke winkels waar je langs kan gaan:

Bershka, Chocolate Company, De Bijenkorf, Frozz | Oodlz, Hema, H&M, Hollister Co, Hunkemöller, Levi's, Mango, Men at Work, Pro 043, Sacha, Sissy Boy Homeland, Timberland, Zara, Zara Home, nou ik denk dat het shoppen daar wel goed komt!


-En als laatste, wij hebben meerdere keren gegeten/geluncht op het plein Het Vrijthof, en dan lekker op de fontein. We waren niet de enige (let op, voor je het weet is het fonteintje al weer vol met etende mensen) maar het is een fijne plek om lekker een pauze te nemen of te lunchen. De eerste avond hebben we ook avondeten gegeten bij een restaurant aan Het Vrijthof. 
En dat was het dan. Het veel verwachte artikel, het is alweer een maand geleden dat we er heen gingen. Maar om de een of andere reden had ik steeds geen zin om dit artikel te schrijven (deels van de reden was omdat ik niet wist welke foto's ik moest kiezen) maar nu is hij er eindelijk. Het zijn niet heel veel foto's van Maastricht (centrum/stad) zelf, maar dat komt ook omdat ik mijn camera niet mee had, want toen had ik nog geen cameratas. 


Ik heb de week erna een cameratas gekocht, en ik heb mijn camera dus wél meegenomen naar Den Haag. Aangezien ik nog moet beginnen aan het Den Haag artikel, weet ik niet of het me gaat lukken om het dit weekend af te hebben, maar het komt uiterlijk volgende week woensdag online. Ik probeer het dit weekend, en anders komt er dit weekend wel een ander artikel online en komt het Den Haag artikel volgende week woensdag. Nog een fijne week guys, nog twee dagen en we hebben weer weekend!


Hebben jullie trouwens ook al huiswerk? Ik wel helaas, dus daar moet ik als ik dit artikel online heb gegooid ook mee beginnen. 



Bisous, 

Didem

2 opmerkingen:

  1. Heerlijk he zo'n paar dagen even weg! Maastricht is super mooi! Zo te lezen hebben jullie je prima vermaakt :) leuke winkels zitten er.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ja, I love it! Vind ik nou ook, echt een van de leukste steden van Nederland vind ik het.:)
      Liefs,

      Verwijderen