zaterdag, juni 13

Personal update: uitwisseling, tw en vakantie

Wow guys, het voelt echt als een eeuw geleden dat ik iets schrijf. Ik heb tien dagen even niks van me laten horen, maar ik ben back en ik heb -gelukkig- wel een goede reden waarom het even stil was. Herinneren jullie je dit artikel nog? Hierin vertelde ik dat ik begin maart naar Duitsland was gegaan voor een uitwisseling. Nu is afgelopen week dat meisje naar Nederland gekomen, en we hebben allemaal leuke dingen gedaan! Ook heb ik volgende week nog een hele week 'normaal' school, dan nog twee weken en dan begint woensdag 24 juni de laatste toetsweek alweer. Dit betekent dus ook dat ik daarna al zomervakantie heb, ahh wat ben ik excited.


Uitwisseling
Maandag had ik eerst school, en om vijf uur stond ik dan samen met mijn moeder en de andere Nederlanders onze Duitse uitwisselingsstudenten op te wachten. Ik had die avond een wedstrijd, maar gelukkig deed een meisje uit mijn team ook mee aan de uitwisseling dus konden ze samen naar de wedstrijd kijken. De volgende dag had ik helaas gewoon school, toen gingen we 's middags nog naar de stad en 's avonds heb ik The Lucky One gekeken {ik had hem al eerder in de bioscoop gezien, maar damn wat een geweldige film}. Woensdag was waarschijnlijk de leukste dag, want we gingen naar Amsterdam. Ik ben (voor het eerst) naar Madame Tussauds geweest, we hebben gewandeld en ook hadden we nog zo'n 2 uurtjes vrije tijd daarna. Ik heb nog een paar kleine dingetjes gekocht en die zullen na mijn toetsweek wel op mijn blog zien verschijnen. Toen we uit Amsterdam kwamen gingen we lasergames -en ja hoor, we deden Duitsers tegen de Nederlanders en we hebben beide potjes gewonnen, yes!- en als mooie afsluiten aten we nog bij de Mac. Donderdag gingen we naar Haarlem, toen naar Noordwijk en daar zijn we via het strand naar Katwijk gelopen. 's Avonds hadden Jule -zo heette mijn uitwisselingsstudent- en ik allebei gedoucht, en toen hebben we de nieuwe aflevering van Pretty Little Liars gezien {omg wie heeft het al gezien? Hij is echt zó gaaf}. Vrijdag was helaas weer een dag om naar school te gaan, maar 's middags gingen we bowlen en daarna naar een park pizza eten en chillen. Vanochtend hebben we nog even een lekker ontbijtje met z'n allen gehad en toen gingen we naar het Centraal Station en was het tijd om afscheid te nemen. Zo hé, wat is zo'n uitwisseling toch een bijzondere ervaring! Echt iets wat je mee gemaakt moet hebben, het is alleen wel een beetje apart om afscheid te nemen met het idee dat je elkaar waarschijnlijk (bijna) nooit meer gaat zien. Ik ben onwijs blij dat ik hiermee aan mee heb mogen doen en ik vind het echt top ervaringen.


Toetsweek
Helaas beging over anderhalve week mijn toetsweek, dus daar moet ik morgen wel een beetje mee gaan beginnen. Toch vind ik de laatste toetsweek altijd de fijnste van het jaar aangezien je daarna geen les meer hebt en je eindelijk kan zeggen dat je zomervakantie hebt. :) Ook is het de eerste keer dat we nu in plaats van maandag tot en met vrijdag woensdag tot en met dinsdag als data hebben. Ik vind het heel fijn, want dan heb je ook even een pauze midden in je toetsweek. Note: ik zal nu deze hele maand juni niet heel veel gaan posten, omdat ik me echt heel goed wil gaan concentreren op de toetsweek.


Zomervakantie, oh yeah!
Tja, hier kan ik alleen maar positief en kort over zijn, de zomervakantie is nu echt bijna om de hoek! Ik doe niet veel dit jaar, ik ga alleen naar Vlieland maar daar heb ik wel onwijs veel zin in. Ook ga ik beginnen met werken bij de Albert Heijn, en ik ben wel van plan leuke daagjes weg te plannen met vriendinnen. 

Hoe gaat het met jullie? Wanneer begint jullie vakantie en wie gaat er weg en waarheen? Ik zie jullie weer in juli, tot dan!


Veel liefs,
Didem


Geen opmerkingen:

Een reactie posten