vrijdag, april 3

Waarom Asos mijn favoriete webshop is + screenshot op laptop tutorial

Bonjour! Ik deel vandaag met jullie mijn redenen waarom ik Asos de leukste webshop die ik ken vind plus hoe je een screenshot maakt. Ik vond het wel een leuk idee om als hoofdfoto/eerste foto een screenshot van Asos.com te doen, alleen had ik geen idee hoe dat moest. Toen ging ik -letterlijk- googlen 'hoe maak je een screenshot op je laptop' en tadaaa ik snap het! Ik heb het wel iets anders gedaan dan op zo'n site vond, omdat ik het zo iets makkelijker en sneller vind gaan. Go check it out! (Btw: 'view women' is blauw omdat ik er toen met de muis over heen ging, klein detail maar ach).

Eerst hoe ik dus het screenshot maak:   


1) Ik zoek op mijn toetsenbord naar 'PrtScn', 'Print Scrn' of in mijn geval staat er 'prt sc' wat dus allemaal staat voor 'Print Screen'. Daar druk je dus op, gewoon 1 keer. Er gebeurt nu niks, tenminste dat denk je. Maar het staat nu op je klembord. 


2) Ik ging niet naar mijn klembord, maar opende Word en drukte op mijn rechtermuisknop op plakken. Hierna kan je als je wilt ook nog bijsnijden of andere dingen met je foto's doen. (Zie bovenstaande foto).


3) Dan druk je heel simpel weer met je rechtermuisknop en druk je op 'Opslaan als afbeelding' (zie bovenstaande foto) en kon hem zo gemakkelijk opslaan. Easy! Let op, dit geldt voor Windows. hoe je het bij Apple/een Mac Book doet (of een ander merk genaamd Linux) kan je hier vinden, dit is ook de site waar ik het allemaal van heb geleerd.  

Sommige weten dit misschien al lang en zien dit als een kleuter die laat zien hoe je moet leren, maar voor iedereen die net zo als ik het niet wist, nu wel!

Maar okay, nu ga ik het hebben over Asos en ook waarom ik het zo leuk vind. 

Ik heb nog maar één keer er iets besteld, maar ik heb in mijn hele leven ook nog maar twee keer online dingen besteld (het andere was bij de h&m, maar die hebben van die verschrikkelijke hoge verzendkosten plus ik vind het nu niet zo leuk meer) dus dat is allemaal wel weinig, maar dat komt omdat ik aan het sparen was voor eerst (twee jaar geleden) voor een tijdschriften abonnement, toen even voor 'niks' en nu ben ik dus het afgelopen half jaar aan het sparen geweest voor een camera (waar jullie waarschijnlijk deze week of anders ergens in de komende weken nog iets over zullen horen -excited!-). Maar ik dwaal weer lekker af, dus ik zal het niet in een verhaal noemen maar echt als punten:

1) Ontiegelijk veel keuze aan winkels, kleding, prijzen etc. Je hebt bijvoorbeeld duurdere merkkleding, maar ook dingen van Asos zelf. Zo heb ik begin vorig jaar zomer (voor mijn verjaardag) instappers voor 28 euro nog wat gekregen, zo goedkoop! En omdat ze al die verschillende merken hebben is er ook zoveel keus aan producten, je kan tassen kopen (Hershell, Pauls Boutique) maar ook beautydingen (Maybelline, Opi en Rimmel London), schoenen (Asos eigen merk, New Balance en Nike), en ook horloges (Daniel Wellington en Michael Kors) en ga zo maar uren door.


2) De gratis verzending yaaass, liefde voor geen verzendkosten! Vooral als je naar de eigen site van zo'n merk gaat, bijvoorbeeld American Apparel, New Look en River Island hebben die wel allemaal verzendkosten, maar op Asos lekker niet, love it!

3) Ik sta dus ook ingeschreven voor de mails, en dat doe ik maar om één reden: de titel. Als ik de titel heb gezien verwijder ik de mail weer, want als er een korting is of iets dergelijks kijk ik wel gewoon op de site. Nu denk je zeker, wat heb je aan de titel?! Nou inspiratie! Ik maak dan een screenshot (wel op mijn mobiel, want ik lees bijna al mijn mails op mijn mobiel) van de titel als ik die leuk vind, dit doe ik voor ideeën voor een titel van een ootd. Je krijgt echt vaak zulke leuke titels binnen, dan maak ik een screenshot en als ik dan een keer een ootd heb met details of iets wat lijkt op de titel, heb ik meteen een hele leuke, gave titel. Ik heb hier wat voorbeelden voor jullie die ik gescreenshot (is dit een werkwoord? Idk haha) heb, zoals je ziet vind ik soms ook hele leuke plaatjes, zoals deze van Jamie Dornan:


4) En nog een bonus voor ons Nederlanders, voor een korte tijd (geen idee hoe lang) is er speciaal voor ons kikkerlandje ook gratis terugzenden. Hoe fijn is dat?

5) Outfit & Looks aka Asos Fashion Finder. Hele leuke foto's van mensen die dingen dragen van Asos, kan op straat zijn maar ook op de catwalk. Op deze pagina kan je ook naar 'competitions' gaan, en daar heb je allemaal leuke win-acties. 

Hopelijk vonden jullie het een leuk artikel, ik vond het ook erg leuk om te schrijven 



Liefs,
Didem.






4 opmerkingen:

  1. Ik ben ook echt dol op Asos! Echt een super webshop. Toevallig gisteren nog wat besteld! Leuke tips verder ;-)

    xoxo
    www.its-dash.com

    BeantwoordenVerwijderen
  2. ASOS is inderdaad een superfijne webshop! Soms vind ik wel dat er té veel is, hahah. Weet ik gewoon niet waar ik moet beginnen met kijken ;)

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ik zie altijd veel leuke dingen bij Asos. Heb er alleen nog nooit iets besteld

    BeantwoordenVerwijderen
  4. ASOS is heel leuk en zeker sinds die gratis retourneren actie ;)

    BeantwoordenVerwijderen