zondag, februari 8

Thirteen Reasons Why

Hey loves, ik heb zo'n onwijs goed boek gelezen dat ik het gewoon moet delen. En voor alle lazy people onder ons, het is ook nog eens verfilmd (met hele leuke acteurs!). 


Het boek heeft ook (niets voor niets) 57 (wait whut?) weken op de New York Times Bestseller List gestaan. (Ik zeg het nu alvast, dit is totaal geen sponsoring of zoiets, ik ben gewoon erg enthousiast over dit verhaal). 

Om nogmaals mijn waardering voor het boek te delen, is hier een lijstje met de awards (bron) die het verhaal allemaal heeft gewonnen: 
  • ''2011 - Paperback edition became a #1 New York Times bestseller in the US
  • 2010 - Georgia Peach Book Awards for Teen Readers [3]
  • 2009 - International Reading Association Young Adults' Choice list [4]
  • 2009 - Writing Conference's Literature Festival [5]
  • 2008 - Best Books for Young Adults YALSA [6]
  • 2008 - Quick Picks for Reluctant Young Adult Readers YALSA [7]
  • 2008 - Selected Audiobooks for Young Adults YALSA [8]
  • 2008 - California Book Award winner - Young Adult [9] ''
Okay, nu we alle saaie info gehad hebben kan ik verder gaan. Waar het boek dus over gaat. En voor de lazy people onder ons, kun je ook gewoon hier de trailer bekijken. Toch wil ik het verhaal bespreken. Dus doe ik dat gewoon. 

Het gaat over Clay, een jongen van zestien, die een pakket met zeven cassettebandjes krijgt met dertien kanten. Bij elke kant geeft Hannah Baker, het meisje dat zelfmoord had gepleegd en op wie hij verliefd was, een reden die tot haar zelfmoord heeft geleid een een persoon die daarbij hoort. Clay begrijpt niet waarom hij daarbij hoort. Maar wanneer hij eindelijk aan de beurt is.. Sorry guys, meer kan ik niet zeggen, want anders verklap ik toch weer teveel en dat is ook niet leuk. Maar ik raad hem dus erg aan, dus als ik jullie was zou ik hem gewoon gaan lezen.

En, kende jij het boek al? Of heb jij het boek al gelezen?


Love,
Didem.

4 opmerkingen:

  1. Ik kende het boek nog niet, maar het lijkt me een heel leuk boek! Ik wil hem heel graag gaan lezen:)

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Lijkt mij wel een leuk boek! Ik heb echt al jaren geen boek meer gelezen (op schoolboeken na) echt slecht :-(

    xoxo
    www.its-dash.com

    BeantwoordenVerwijderen