zondag, februari 1

Challenge #3 blind tekenen

Hey! Het is weer 1 februari, dus dat betekent een nieuwe challenge deze maand. Het is weer iets totaal anders en heeft niks met gezond eten of sporten te maken (dat komt nog wel als het weer wat warmer wordt, hehe). Benieuwd? Lees maar mee!!




En.... blind tekenen, yep, that's right wij gaan deze maand lekker blind tekenen. Ik ben niet echt zo'n tekentalentje, zoals ieder vriendengroepje er wel ééntje heeft, maar ik ben ook niet dat kind dat er helemaal niks van kan. Ik zit er gewoon goed tussenin. Toch vind ik het wel leuk om beter en meer te gaan tekenen. Want tekenen is ook echt heel veel oefenen. Begin vorig jaar moesten we dingen gaan natekenen, zonder dat we naar ons potlood en blad mochten kijken. Dit deden we, omdat je zo heel goed leert tekenen. Ik vind het idee om ergens beter in te kunnen worden ook wel leuk, gewoon oefenen en zoals mijn tekendocent ook zei, hoe meer je tekent des te meer je dus oefent des te beter je wordt! 


Dus, dat is het 'verhaal' achter blind tekenen. Dan ga ik jullie nu de challenge uitleggen. Het is de bedoeling dat je elke dag (mag ook van iets heel kleins zijn, denk aan een schoen) een blind tekening maakt. Bij blind tekenen mag je je potlood niet van het papier halen en ook niet kijken naar wat je tekent. Het is de bedoeling dat je blijft kijken naar het voorwerp dat je natekent en je het papier niet mag losmaken. 


Om te kijken of ik na een maand ook echt vooruit ben gegaan, zal ik op de eerste en laatste dag hetzelfde voorwerp tekenen. Wie weet komen een paar tekeningen ook nog op een blog (als het een beetje is aan te zien). Het is ook prima voor tijdens het huiswerk maken, even pauze, muziekje aan en gewoon lekker simpel gaat tekenen. Schrik niet van je tekeningen, het ziet er in het begin erg gek uit!


Love,
Didem.


8 opmerkingen:

  1. Echt heel leuk! Ik wil het ook best gaan doen:)

    Liefs, Naomi<3

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Super leuk! Ben benieuwd naar de resultaten moest je ze tonen ^^ x

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Klinkt als een leuke challenge! Ik ga dit zeker eens uitproberen! (:

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Haha wat een leuke challenge! Wordt wel kunstzinnig zo;) X Laura www.mixtfashion.com

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Leuk, ik zie vaak zulke tekeningen op Tumblr, het is echt gaaf als het eenmaal goed lukt x

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Leuke challenge! Ik moet voor school ook echt vaak blind tekenen en vind het ook super! :D X

    BeantwoordenVerwijderen