vrijdag, november 7

10 tips tegen nagelbijten


Nagelbijten, doe jij dat en wil je er graag van af? Lees dan vooral verder, want ik geeft je hier 10 tips om te stoppen. Ik zal eerst beginnen bij het begin...



Waarom doe je het nou eigenlijk, dat nagelbijten? Nou er zijn een paar oorzaken voor nagelbijten. Je bent verveeld, bijv. in de les, dus ga je maar weer nagelbijten. Zo kan dat ook gelden voor stress, je bijt maar weer op je nagels in situaties van stress. Gelukkig is er tegenwoordig van alles om tegen te doen. 

1. Lak je nagels! Heel erg simpel, je wilt net gaan bijten maar krijgt een vieze, rare smaak van de nagellak in je mond en zal niet door gaan. Plus je hebt weer mooie gelakte nagels, win-win dus.

2. Of nepnagels, dit is moeilijker om eraf te krijgen. Het enige minpuntje is, je moet er maar van houden.

3. Bitex is er ook nog, dat haal je bij de apotheek. Maar ook een minpuntje, als je eet zou je een vieze smaak in je mond krijgen, wat natuurlijk niet heel smakelijk is.

4. Je hebt ook nog een spulletje genaamd 'bye bite' oftewel weg met bijten, van Herôme. Voordeel; hij is nu een klein beetje afgeprijsd bij Douglas. 

5. Koop een stressbal, veel mensen bijten op hun nagels vanwege stress. In dit geval, pak je de eerst volgende keer als je zin hebt om op je nagels te bijten je stressbal en knijp je daar in. Dit heeft mij erg geholpen!

6. Eet kauwgom, weer zoiets voor als je strest of je verveelt, dan pak je gewoon wat kauwgom. Heb je meteen ook nog eens een frisse adem. 

7. Je kan natuurlijk ook een pleister gebruiken, alleen zijn de nadelen dan dat die er (meestal) snel afgaan, plus dat ziet er ook niet echt bepaald charming uit.

8. Doe (als je thuis bent) handschoenen aan, daar zal je ook als het goed is minder snel aan bijten.

9. Confronteer jezelf ermee, let op wanneer je het doet. Probeer erbij stil te staan en tegen jezelf nee te zeggen als je het weer wilt doen. 

10. Vaseline. Veel mensen gebruiken vaseline (vooral nu het weer kouder wordt) ook op hun nagels, zodat ze weer mooi sterk worden. Doe dit op je nagels, en als je weer wilt bijten en dat doet, proef je natuurlijk de vaseline, niet heel lekker dus. 


Je bent niet de enige, zelfs celebrities doen het. Dus gebruik (één van) deze tips en je bent er zo van af en je hoeft je er ook niet meer voor te schamen. 


Love,
Didem.

12 opmerkingen:

  1. Hele handige tips voor iemand die nagelbijt! Zelf heb ik dat nooit gedaan haha. Liefs♥

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dankjewel!! Nou ja, gelukkig dan maar :)

      Love,
      Didem.

      Verwijderen
  2. Handige tips zeg! Gelukkig doe ik het zelf nooit, en heb ik het ook nooit gedaan. Ik heb zo'n hekel aan van die korte stompjes! :) Liefs!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dankje :) Gelukkig maar dan. Precies, ik ook!

      Love,
      Didem.

      Verwijderen
  3. Handig! Dit is echt een artikel voor mij haha!

    xoxo
    Dascha

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ahh dankjewel, zo'n reactie van jou betekent erg veel voor mij!!

      Love,
      Didem.

      Verwijderen
  4. Love this =)

    obsessionwithfashion.blogspot.com

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Na meer dan 10 jaar nagelbijten ben ik er eindelijk vanaf! Alleen als ik toetsen heb, wil ik nog wel eens weer beginnen :(

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Wow, dat is best lang, ik de helft of zoiets, maar ben er nu wel helemaal vanaf :)

      Love,
      Didem.

      Verwijderen