woensdag, oktober 29

Schoolreisje Lille

Lille, yay! Ik keek al een aantal weken uit naar deze dag. En toen was hij eindelijk aangebroken. Dinsdagochtend, mijn wekker maakte mij om kwart voor vijf wakker, maar ondanks dat was ik wel vrolijk. Alhoewel, hoelang? Er gebeurde namelijk wel iets vervelends.. 



Ik was mijn identiteitskaart kwijt, en zonder die kaart had ik misschien niet mee gekund! Maar gelukkig, op het laatste moment in al mijn paniek vond ik hem. De busreis heen en terug was 3 tot 3,5 uur, niet niks dus. Ook al was er beloofd dat we een film gingen kijken deden we dat niet, omdat de buschauffeur geen films mee had. Ik vond dit zelf wel vervelend, maar ja dat kan gebeuren. 


Tot iets van 2 uur 's middags moesten we opdrachten maken en in het Frans iemand interviewen. Wat uiteindelijk voor mijn gevoel zo slecht nog niet ging. 

En toen was het shoptijd, yaay! Lille is namelijk na Parijs de grootste shopstad van heel Frankrijk. Met winkels als Brandy Melville, Bershka, Pimkie, H&M (die wat mij betreft een veel leukere collectie heeft dan wij in Nederland) en ga zo door. Ik had wel wat gespaard, omdat ik al wist dat al deze leuke winkels er zijn. Bijna niemand had iets gekocht, en toen kwam ik aan met mijn 2 shirtjes van Brandy, een kimono en tas van Bershka en verzorgingsspullen/make-up van Kiko. Ach ja, ik had een superleuke dag, en daar gaat het om. 




De winkels als Brandy en Pimkie zaten in de mooie binnenstad zelf, maar Lille heeft ook een huge winkelcentrum; Euralille, met meer dan 150 winkels! Daar was o.a. de Berhska en de New Look (waar we helaas geen tijd meer voor hadden om nog heen te gaan). Excuses voor deze lelijke foto's maar veel tijd om foto's te maken had ik niet. 


Mooi weer hadden we helaas niet, in de ochtend was het steenkoud, zelfs voor mij met mijn hemdje, geruite blouse en daarover nog eens een fluffy trui. We gingen lunchen bij de Mc Donalds, want de school had een pot met ongeveer 7 euro pp. Dus had ik lekker gekozen voor de Big Mac menu (lekker ongezond, ik weet het).



De terugreis duurde voor mijn gevoel wat langer, maar ik was ook erg moe en had heel erg buikpijn, helaas had ik ook een hele erge high waisted broek aan van Monki, wat ook niet erg hielp. Gelukkig werd ik met de auto opgehaald, dus hoefde ik niet nog om 20:30 naar huis te fietsen. 

Ik heb een erg leuke ervaring van deze dag en ben superblij dat mijn school dit heeft gedaan. Niet alleen het shoppen vond ik leuk, maar ook gewoon het rondlopen en foto's, heel veel foto's maken van de prachtige straten, huizen en nog meer. 

*Alle foto's zijn zelf  gemaakt!


Love,
Didem.








12 opmerkingen:

  1. Leuk zeg! Jammer dat ik dat soort dingen nooit deed op school.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. dankje :) ja eigenlijk zouden meerdere scholen zoiets moeten doen!

      love,
      Didem.

      Verwijderen
  2. Dat wil ik ook wel doen met school:) Leuk artikel!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Zo te zien heb je een leuke dag gehad!

    xx Sanne

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Lille lijkt me een leuke stad! Ik ben er zelf nog nooit geweest. Leuke foto's meid! Liefs. Roxanne

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Wat een leuk artikel, je schrijft heel leuk! :) Ik heb ook een blog, als je daar een kijkje wilt nemen mag dat! :) elinavanderwal.blogspot.nl

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ahh dankjewel!! Natuurlijk doe ik dat :)

      Love,
      Didem.

      Verwijderen
  6. Superleuk geschreven Didem, Lille lijkt me echt een gave stad! Mooie foto's heb je ook gemaakt. Wel balen dat je je ID kwijtraakte, ik raak dan ook altijd ZO gestresst! Liefs Anniek - www.glowofbeauty.nl

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dankjewel!! Jaa ik weet het, gelukkig was ik net op tijd.

      Love,
      Didem.

      Verwijderen